4. Ewout de Jong

Ewout.jpg
Door CU SGP Doetinchem op dinsdag 11 januari 2022

4. Ewout de Jong

Ik ben Ewout de Jong, 61 jaar, getrouwd met Yvonne, samen hebben wij één dochter en vijf zonen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. Ik ben geboren en getogen in Bleskensgraaf, gemeente Molenlanden (ZH) en in 2008 verhuist naar gemeente Doetinchem. De reden van onze verhuizing was het veiligstellen van de toekomst voor onze melkveehouderij. We wonen en werken met heel veel plezier in deze prachtige omgeving.

Samen met onze zoon Willem hebben we een melkveehouderij. We wonen en werken op Boerderij Barham een rijksmonument die haar naam dankt aan het gelijknamige kasteel Barlham, waarvan alleen de heuvel nog te zien is achter ons erf. Ik vind het vooral mooi om de gronden die wij in gebruik hebben te bewerken, de gewassen te zien groeien en te oogsten. Ik hou van techniek en het repareren en soms ook construeren van machines. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in zowel landelijke als lokale politiek en geschiedenis.

Sinds september 2015 ben ik raadslid voor de ChristenUnie-SGP. Christelijke politiek is belangrijk, omdat ik vind dat elke christen een maatschappelijke opdracht in de samenleving heeft! Het laten zien waar je voor staat, vanuit Bijbelse principes, die christelijke waarden en normen vormen wat mij betreft de basis van onze beschaving. Dat betekent o.a. dat je opkomt voor de zwakkere inwoners en eerlijke kansen voor iedereen. En dat we elkaar blijven respecteren ook al denken we soms anders over bepaalde zaken.

Daarnaast als een goed rentmeester omgaan met de schepping. Hier heb ik mij sterk voor gemaakt in deze laatste twee perioden en om diezelfde redenen raad ik u aan op de ChristenUnie-SGP te stemmen bij de verkiezingen straks in maart.

Het is goed dat de besturen gekozen hebben voor verjonging met nieuwe gezichten. Ik ben er blij mee en blijf bij gezondheid lid van de fractie.